Bokgläntan

Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Emma - 23 februari 2015 20:48


 

Titel: Systrars öde

Författare: Jessica Spotswood

Bokförlag: Raben&Sjögren

Utgivningsår i Sverige: 2015

Språk: Svenska

Översättning av: Jan Risheden

Orginaltitel: Sisters' Fate

Riktiga utgivningsår: 2014

Serie: Systrarna Cahill #3

Tidigare delar i serien: #1 Farlig Förmåga, #2 Stjärnmärkt

Antal sidor: 359

Första meningen: Brenna dansar uppför marmortrappan till ytterdörren och jag har just börjat följa efter henne när det hörs ett ljud - en kropp som slår i den våta stenläggningen - och jag vänder mig om.

Handling: Febern skördar offer i New London och Cate skulle kunna bota människor, men inte utan att avslöja sin kraft för Brödraskapet och själv riskera livet. De har redan avrättat många misstänkta häxor.
Som om det inte vore nog måste Cate dessutom försöka få Finn att minnas vad de hade tillsammans. Efter Mauras svek har Finn inget minne av Cate längre. Och Tess syner blir allt starkare, profetian om att en Cahillsyster kommer att döda en annan verkar inte längre osannolik.

Omdöme: Boken börjar precis där den förra slutade och det gillar jag eftersom bok två slutade väldigt drastiskt. Till skillnad från de andra böckerna håller denna ett högt tempo hela tiden och man blir aldrig uttråkad, snarare tvärtom, den är riktigt svår att lägga ifrån sig. Man får sig dessutom några överraskningar under resans gång. Jag uppskattar att Jessica binder ihop böckerna så fint för man kan säg att den sista boken slutar som den första börjar även att det såklart skiljer lite. Denna boken är helt klart värd ett betyg högre än de två första!

Betyg:

 

Boken jag ska börja i nu: Försoning av P. C. Cast & Kristin Cast

Presentation


Kliv in i böckernas värld!
Här kan du läsa recensioner på de böcker jag har läst.

Just nu sitter mitt bokmärke i
Kedja av järn av Cassandra Clare (se bilden ovan).

Välkommen in!

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Rösta fram årets bästa fantasyserie 2024!
 Hungerspelen
 Divergent
 Röd Drottning
 The Selection
 Everlife
 Warcross
 Dödens Märken
 The Infernal Devices
 The Dark Artifices
 Miss Peregrins besynnerliga barn
 Ett hov av taggar och rosor

Årets bästa fantasy bokserie

2015 - The Mortal Instruments

av Cassandra Clare

 

2016 - Twilight av Stephenie Meyer

 

2017 - Mistborn av Brandon Sanderson

 

 

2018 - Legend-trilogin av Marie Lu

 

 

2019 - Glastronen av Sarah J. Maas

 

 

2020 - Endgame av James Frey

 

 

2021 - The Folk of the Air

av Holly Black

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards