Bokgläntan

Alla inlägg under oktober 2016

Av Emma - 27 oktober 2016 18:15

 

Titel: Flykten

Författare: Gabriella P. Kjeilen

Bokförlag: Poopuu Förlag

Utgivningsår: 2015

Språk: Svenska

Serie: Mellody Looh #2

Tidigare delar i serien: #1 Födelsemärket

Antal sidor: 267

Första meningen: Solens strålar smekte hennes ansikte där hon satt med armarna utsträckta i det daggiga gräset.

Handling: Går det att gömma sig från en del av sig själv … eller kommer den alltid att nå ytan till slut?Mellody är på flykt från sin far efter att ha svikit honom. Sveket har väckt något till liv inom henne. Mörker och ljus slåss om vem som ska få kontrollera hennes kropp och det känns som om de snart kommer slita henne itu. Hon söker skydd i Nordlandet. Ett snöbeklätt land med både underliga och livsfarliga invånare.När hon får reda på att det mörka rådet kidnappat Leo tvingas hon lägga sina egna problem åt sidan för att rädda honom. Men vad kommer hända när hon än en gång utsätter sig för mörkrets lockelser?

Omdöme: Det var jättesvårt att komma in i denna boken i början då jag glömt bort så gott som allt som hade hänt i den första boken. Därav visste jag och vet fortfarande inte varför och hur det kommer sig att Mellodys bror är tillfångatagen. Men hela boken handlar iaf om att få honom fri och samtidigt pågår en, enligt mig komisk, kamp inom Mellody mellan hennes mörka och ljusa sida. Vad jag gillar mindre är att att hon börjar glida ifrån Triton och jag gillar honom jättemycket. Hoppas att de blir tillsammans igen i nästa bok. Men överlag var boken väldigt bra och speciellt språket var en stor utveckling mota bok ett.

Betyg:

 

Boken jag ska börja i nu: Clockwork Angel & Clockwork Prince (i serieformat) av Cassandra Clare & HyeKyung Baek

Presentation


Kliv in i böckernas värld!
Här kan du läsa recensioner på de böcker jag har läst.

Just nu sitter mitt bokmärke i
Kedja av järn av Cassandra Clare (se bilden ovan).

Välkommen in!

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Rösta fram årets bästa fantasyserie 2024!
 Hungerspelen
 Divergent
 Röd Drottning
 The Selection
 Everlife
 Warcross
 Dödens Märken
 The Infernal Devices
 The Dark Artifices
 Miss Peregrins besynnerliga barn
 Ett hov av taggar och rosor

Årets bästa fantasy bokserie

2015 - The Mortal Instruments

av Cassandra Clare

 

2016 - Twilight av Stephenie Meyer

 

2017 - Mistborn av Brandon Sanderson

 

 

2018 - Legend-trilogin av Marie Lu

 

 

2019 - Glastronen av Sarah J. Maas

 

 

2020 - Endgame av James Frey

 

 

2021 - The Folk of the Air

av Holly Black

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards