Bokgläntan

Alla inlägg den 1 mars 2016

Av Emma - 1 mars 2016 18:45

 

Titel: Shadowhunters and Downworlders

Författare: Cassandra Clare

Bokförlag: BenBella Books

Utgivningsår: 2012

Språk: Engelska

Serie: Bonusbok till The Mortal Instruments

Antal sidor: 198

Första meningen: There's a question that every writer both is intimately familiar with and dreads having to answer: Where did you get the idea for your books?

Handling: Utforska The Mortal Instruments världen med Cassandra Clare och en cirkel av mer än ett dussin topp YA författare, inklusive New York Times bästsäljare Holly Black, Rachel Caine, och Kami Garcia, när de skriver om The Mortal Instruments serien , dess karaktärer och dess värld. Inuti du läsa: "En filmisk handledning om varför bästa vännen (Simon) alltid förlorar mot "the bad boy" (Jace)", "De oväntade fördelarna med blodtabu", "Vad vi kan läsa mellan raderna av Alec och Magnus semester i Europa", "Betydelsen av vänskap, konst, humor, och uppror" och mycket mer, från fördelarna med nedomvärldare till nackdelarna med skuggjägare.

Omdöme: Jag tyckte det var jätteintressant att se hur dessa författare utforskade TMI världen och gick djupare in på karaktärerna osv. De såg ju såklart allt på ett annat sätt än jag gjorde och la märke till saker som jag aldrig ens tänkt på. Som att Jaces främsta vapen är hans humor exempelvis. Och eftersom dessa böcker betyder så mycket för mig så var det kul att djupdyka, det skulle man ju inte vilja göra i vilken bokvärld som helst liksom. Så jag rekommenderar verkligen boken till er som, liksom jag, älskar TMI men annars är det nog inget läsvärt. Dock så har förlaget gett ut andra engelska fördjupningsböcker exempelvis till Hungerspelen, Twilight och Divergent i fall ni är intresserade. ☺

Betyg:

 

Boken jag ska börja i nu: De Odödligas Regler av Julie Kagawa

Presentation


Kliv in i böckernas värld!
Här kan du läsa recensioner på de böcker jag har läst.

Just nu sitter mitt bokmärke i
Kedja av järn av Cassandra Clare (se bilden ovan).

Välkommen in!

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Rösta fram årets bästa fantasyserie 2024!
 Hungerspelen
 Divergent
 Röd Drottning
 The Selection
 Everlife
 Warcross
 Dödens Märken
 The Infernal Devices
 The Dark Artifices
 Miss Peregrins besynnerliga barn
 Ett hov av taggar och rosor

Årets bästa fantasy bokserie

2015 - The Mortal Instruments

av Cassandra Clare

 

2016 - Twilight av Stephenie Meyer

 

2017 - Mistborn av Brandon Sanderson

 

 

2018 - Legend-trilogin av Marie Lu

 

 

2019 - Glastronen av Sarah J. Maas

 

 

2020 - Endgame av James Frey

 

 

2021 - The Folk of the Air

av Holly Black

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards